La pel·lícula “Un lugar para quedarse” dirigida
per Sam Mendes té una relació directa amb la temàtica de la família, ja que es
tracta d´una parella jove, primerenca perquè van a ser pares d´una nina i que
quan en Verona, (la xica) està embarassada de sis mesos, i en Bart decideixen
fer un viatge al voltant de EEUU, perquè no tenen el suport de la família d’en
Bart (xic) en la seva ciutat perquè els pares d’en Bart es traslladen a Bèlgica.
El viatge es du a terme a les següents ciutats: Phoenix, Tucson, Madison,
Montreal, Miami i finalment arriven al seu destí final.
Aquesta parella decideix anar a aquestes ciutats
perquè en cadascuna d´aquestes tenen o bé amics d´ella o d´ell, i els amics
tenen un tipus de família. Na Verona i en Bart van cercant el tipus de família
que és més identificable amb ells i amb
la família que ells volen formar.
Una volta he fet una petita resecció de la
història, per tal de ambientar la temàtica vull fer una mica de reflexió.
En primer lloc vull analitzar la parella formada
per en Verona i en Bart. Des del meu punt de vista, és una parella una mica immadura,
ja que no tenen clar el que volen a 3 mesos de néixer la seva filla. Ells
mateixa reconeixen aquesta immaduresa perquè en la pel·lícula diuen que els hi
falta lo més bàsic, el no saber viure la vida i surt la paraula “pringados”. A
més a més, aquesta parella no tenen el suport de la família i pareix que es
senten una mica perduts, insegurs, la qual cosa fa que emprenguin un viatge,
com diria jo, de descoberta. Na Verona no té pares i en Bart, com ja he
esmentat, si que té pares però aquests decideixen traslladar-se a Bèlgica. Na
Verona mai parla de la seva infància ni dels seus pares, pareix que li dol tant
que no vol recordar-los, i es veu molt reflectit quan visiten la germana d´ella
i li ho recrimina la seva germana na Elena.
A mesura que tots dos van ciutat per ciutat, van
experimentant diferents estils educatius familiars, que ara vull analitzar una
miqueta:
Aquesta té una família formada per ell, un home amb dos fill. Tenen un estil educatiu basat en el moviment continu (fer abraçades contínuament als infants, demostrar l´amor a tota hora…etc.) Aquesta parella no té cap límit, inclús mantenen relacions sexuals davant els seus fills. Crec que açò és realment espantós, els infants no poden veure segons que coses, són nins petits però que s´enterin de tot. Quina imatge tenen de la infància? Com a infants que no se n´adonen de les coses del seu voltant i que no tenen conseqüències? Com ja sabem si hi ha conseqüències, en el control d´impulsos, baix nivell d´autoestima, dificultats d´assumir responsabilitats….etc. En Bart i na Verona se´n van espantats després de discutir acaloradament amb aquesta parella una mica estranya.
Ells al llarg de tot aquest viatge van cercant el
que no tenen, una família que els identifiqui, i finalment, el que necessitaven
era obrir-se, parlar, sentir tot dos, i parlar de les seves pors, les seves
emocions, i quan ho fan, és quan poden arribar al seu llar. El seu lloc de
referència, ella troba aquest espai com un espai personal.
Jo crec que na Verona estava passant el seu dol i que
s´ha enfrontat a les seves pors quan pren aire i traspassa la porta de la casa
familiar. De vegades, les nostres pors, inseguretats no ens permeten avançar
cap endavant i necessitem aturar-nos per tal de continuar una nova etapa.
Aquesta parella es dona conte de lo important que
és ser pares, i en tot moment busquen un futur millor per a la seva nina, a més
a més es nota que tots dos desitgen la seva futura filla, la qual cosa veig que és molt
important, a pesar de les dificultats que ells tenen, sempre tenen una mateixa finalitat: la seva filla i l´amor d´ell dos, ser les seves persones de referència i ser unes figures d´afecció segur, a pesar de la seva joventut, i de pensar que són uns fracasats. A més a més és molt identificatiu que ells dos diguin que el que saben és que li donaran a la seva filla tot l´amor.
Com ens diu Félix López és molt important cuidar el nadó ja dins del ventre, preparar el part,acceptar incondicionalment el fill i estimar-lo i ser uns bons cuidadors, són els pilars fonamentals per ser les figures d´afecció dels infants i en conseqüència a mode de reflexió, penso que aquesta parella de la pel·lícula, compleixen amb totes aquestes característiques sense oblidar-se mai de l´estima, a més a més recorde en aquest moment que per a na Silvia Palop, l´estima és l´emoció mare i crec aquesta parella, a banda de ser una mica inmadura i amb un atac de pànic, s´estima moltíssim i van per el bon camí.



